torsdag den 24. april 2014

Open Church Reopened



Efter syv måneder, hvor kirken har været pakket ind i stillads, mens taget og nogle sprækker i murene er blevet repareret, kunne vi igen åbne Åben Kirke for besøgende. Vi har kun kunnet holde gudstjenester lørdag og søndag, men siden håndværkerne arbejdede de andre dage, har vi derfor ikke haft de sædvanlige 100-150 besøgende ugentligt siden september sidste år.

Det var derfor en stor dag i tirsdags, da Juan kunne tage imod de første grupper, og i dag har vi så fået god respons fra besøget. Her kommer et par linjer fra en af guiderne:

Kære Juan! Jeg vil gerne udtrykke min taknemlighed for dit fantastiske værtskab. Jeg er glad for, at kirken er åben igen. Der er ingen tvivl om, at grunden til at hele vores tur var en succes, var på grund af besøget i kirken. Jeg må dele med dig, at efter din fine præsentation og orgel-spil, udtrykte mange fra denne gruppe af højtuddannede folk, hvor imponerede de var, og hvor godt det havde været. Jeg er en erfaren tour-guide, men du giver noget nyt hver eneste gang. Jeg håber, vi kan fortsætte på denne måde.

En rigtig god start, og vi glæder os over, at mange andre nu igen får mulighed for at møde Juan i Immanuelkirken hver tirsdag-fredag 10.00-14.00.