søndag den 23. maj 2010

Pinsen i Jaffo




Pinsen er vel overstået i Immanuelkirken. Vi håber selvfølgelig ikke, at pinsens under nogensinde bliver et overstået kapitel her i Jaffo. Fællesskabet med Gud, som Jesus reetablerede vejen til i påsken, effektueredes i Pinsen, og må det dog blive virkelighed i mange flere menneskers liv.

To gode gudstjenester med 18 forskellige modersmål repræsenteret. Har haft lyst til at lave den optælling mange gange, når jeg står og byder velkommen, og det var så oplagt at gøre det denne weekend.

Lørdag eftermiddag havde vi møde i bestyrelsen for Joint Mission to Israel, som er den sammenslutning af norsk, dansk, svensk og færøsk israelsmission samt finsk evangelisk luthersk mission, som driver arbejdet her i IC. En enkelt meget spændende beslutning blev taget. Vil godt lige tøve en kende, før jeg blæser ud med, hvad det er, men bed gerne for implementeringen.

Lørdag aften havde vi koncert. En velgørenhedskoncert for en organisation, der gør et imponerende stykke arbejde for blinde i Tel Aviv. Det er en sekulær organisation, men den er én af to gode projekter, som vi har knyttet til vores diakonale arbejde ud fra kirken. Vi har samarbejdet med dem om at lave denne velgørenhedskoncert, og der var stopfuldt.


Dotan, fotografen som jeg tidligere har omtalt, har også taget en del billeder hos dem, og de blev udstillet i kirkehaven før koncerten. Her er hans egen artikel om projektet (på hebraisk) med billeder fra koncerten.

Lederen af blindearbejdet spurgte mig, om jeg ville sige lidt og bede en bøn til indledning, og den mulighed greb jeg selvfølgelig. Inden da var en af de blinde oppe og sige noget. Rørende at se ham på talerstolen med sin hund ved hånden. En rigtig, rigtig dejlig aften i en varm og skøn atmosfære.


Nu slapper vi lige lidt af i morgen, inden der venter en uge med program på hver eneste aften.

Glædelig Pinse!